söndag 26 januari 2014

Virkad girlang med hjärtan och vimplar

Jag är med i några virkgrupper på facebook och där blev jag inspirerad att prova virka dessa fina hjärtan.


Mönstret hittar ni här och det är på engelska men med en liten fusklapp blir det lika lätt som ett svenskt mönster :)

Efter några hjärtan började jag fundera på vad jag skulle göra med dem och erinrade mig att vimpelmönster som jag sparat ner för länge sen. Så jag letade upp det och började spåna färger och virka kanter på mina hjärtan. Vimpelmönstret hittar ni här och jag avslutade med ett varv med fasta maskor för att jag tyckte det blev snyggare så.


Nu är lillasysters girlang färdig och jag ska bara hitta ett passande ställe att hänga den på. Här ser ni den något ihoptryckt för att jag skulle få med hela på bild.


Storebror ville också ha en och han fick önska färger själv, nu återstår det bara att sätta ihop den.

Jag har använt mitt favoritgarn Flox från Mark & Kattens och virknål 3,5




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar