söndag 28 september 2014

Virkade disktrasor med snäckskalsmönster

Det senaste halvåret har jag sett olika sorters virkade disktrasor. Jag har länge tänkt att jag ska prova göra sådana och nu har jag äntligen kommit igång. Hos Drutten hittade jag ett superfint och lätt mönster som är väldigt snabbvirkat. Dessutom är det ett lagom projekt att ha med sig på resande fot.



Jag är verkligen glatt överraskad av dessa disktrasor och undrar lite hur jag klarade mig utan dem. Strukturen i trasan gör att du inte behöver gnugga som en galning för att få bort matrester som torkat in lite. Och det bästa är; när den börjar lukta surt så slänger man bara in den i tvättmaskinen, så är den fräsch igen.


Jag har använt Marks & kattens flox (100% bomull) och virknål 3,5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar