lördag 1 februari 2014

Hjärtsjal

När min systerdotter såg min spindelsjal ville hon ha en likadan... fast med hjärtan. Så som den snälla moster jag är så satte jag mig ner och började knåpa på ett mönster. Sjalen är virkad efter samma princip som spindelsjalen men spindlarna är utbytta mot hjärtan.


Här under kan ni se mitt hjärtmönster, tänk på att sjalen virkas nerifrån och upp och att mönstret för hjärtat måste läsas från samma håll.

9 lm
4 lm 2 stolpar 2 fastmaskor 2 stolpar 4 lm
6 lm 3 stolpar 2 fastmaskor 3 stolpar 6 lm
10 lm 8 fastmaskor 10 lm
13 lm 8 fastmaskor 13 lm
16 lm 8 fastmaskor 16 lm
14 lm 6 fastmaskor 14 lm
11 lm 6 fastmaskor 11 lm
8 lm 4 fastmaskor 8 lm
7 lm 2 stolpar 7 lm
9 lm


Denna hjärtsjalen är virkad till en liten ettåring, därför är den bara virkad upp till 2 hjärtan i överkant. Till min 6åriga systerdotter virkade jag upp till 3 hjärtan i överkant. 

Till mina hjärtsjalar använder jag Mark & Kattens Flox och virknål 3,5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar