fredag 28 februari 2014

Vågig, färgglad filt

Denna underbart färgglada filt började jag virka när jag för 2 år sedan gick och väntade på att det skulle flytta in en liten lillasyster/lillebror i magen. Jag googlade och googlade för att hitta rätt mönster, då jag fått för mig att det var tvunget att vara en vågig filt jag skulle virka. Efter en del letande hittade jag detta mönster hos Stickig.

 
Härligt färgglatt garn hittade jag i en lokal garnaffär och det blev Bravogarn i 100% akryl. Det tog en hel evighet att virka filten, då ett varv tog ca en halvtimme. Men det gjorde ju inget eftersom det ännu inte fanns någon som skulle använda den.

Rätt som det var, när vi minst anade det, flyttade det faktiskt in en liten bebis i magen och då blev det virka av minsann så att den skulle bli klar.



När lillasyster kom ville hon ligga nära, nära. Men efter att ha sovit på mig i flera veckor fick hon ligga i sin spjälsäng bredvid vår säng. Den stora färgglada filten var perfekt som ryggstöd i sängen då hon gillade att sova på sidan. Ja, som ni ser är jag väldans förtjust i filtar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar